Αποκλειστικό! Η Κυριακή Δερέμπεη εξομολογείται στο Χρίστο Φρούσιο: “Η Γιάννα Τερζή θα είναι μέσα στην τριάδα!”

Συνέντευξη Χρίστος Φρούσιος
Κυριακή Δερέμπεη, μια καλλιτέχνιδα χαρακτηρισμένη από τα παιδικά της χρόνια ως το “Παιδί Θαύμα”! 
Στα 5 της μαθαίνει να παίζει Περσικό σαντούρι και σύντομα
Ελληνικό και Ινδικό. Μαγεύει με τη φωνή της όπου κι αν τραγουδήσει και συνεργάζεται με σπουδαίους μουσικούς. Τον περασμένο Μάιο ηχογραφεί τραγούδι του Στέφανου Κορκολή και τώρα τη συναντάμε στη Eurovision.
Μίλησα μαζί της στον ελεύθερο χρόνο της ανάμεσα στη φωτογράφιση και τα γυρίσματα για το καινούργιο video clip που ετοιμάζει με τον συνεργάτη της Κώστα LAVA για το τραγούδι “Κόκκινα Φεγγάρια” με το οποίο ήταν και υποψήφιοι για την Eurovision της Λισσαβόνας.
Η Κυριακή που σε λίγες μέρες γίνεται είκοσι χρονών άνοιξε την καρδιά της στην εκπομπή μου “ΛΕΞΕΙΣ” αποκλειστικά για το nemeapress και ικανοποίησε πολλές απορίες μας σχετικά με τη συμμετοχή της στη Eurovision, το δημιουργικό της έργο και τα όνειρά της.


Μίλησε μας λίγο σχετικά με τη υποψηφιότητα σου για τη Eurovision της Λισαβόνας με το τραγούδι “Κόκκινα Φεγγάρια” σε συνεργασία με τον Κώστα LAVA.
Με το τραγούδι “Κόκκινα φεγγάρια”, μια υπέροχη σύνθεση που υμνεί την Ελλάδα και την νησιωτική κουλτούρα της χώρας μας, θελήσαμε να δώσουμε την δική μας νότα μαζί με τον γνωστό Rapper Κώστα Lava στο θεσμό της Eurovision. Θα κυκλοφορήσει μέσα Μαρτίου σε Ελλάδα και εξωτερικό. Είναι ένα τραγούδι που σμίγει το παραδοσιακό με το σύγχρονο στοιχείο και φυσικά έχει μέσα σαντούρι. Μπορεί να μην επιλέχθηκε από την ΕΡΤ ως το τραγούδι που θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Λισαβόνα αλλά είμαι σίγουρη πως θα ταξιδέψει με αγάπη και θα το λατρέψει όλη Ελλάδα.
Backstage από τη φωτογράφιση για την κυκλοφορία του τραγουδιού "Κόκκινα Φεγγάρια" με τον Κώστα LAVA
Πως πιστεύεις ότι θα πάει η Ελλάδα με Γιάννα Τερζή και το τραγούδι της “Όνειρο μου” στη φετινή Eurovision;
Είμαι σίγουρη ότι η Γιάννα Τερζή θα κατακτήσει μια πολύ καλή θέση και σίγουρα θα είναι, κατά την άποψή μου, μέσα στην τριάδα - αν όχι και η πρώτη - και το λέω με όλη την συνέπεια του λόγου μου. Γιατί το τραγούδι αυτό όπως και το τραγούδι μου με τίτλο "Ποια Προσευχή" αναφέρεται στην Ελλάδα.

Θεωρείς πως η ΕΡΤ διαχειρίζεται σωστά τη διαδικασία επιλογής τραγουδιών για την εκπροσώπηση της χώρας μας;
Η ΕΡΤ θεωρώ πως έκανε από την αρχή σωστά την δουλειά της και ήταν ξεκάθαρη από την αρχή όσον αφορά τους όρους και την διαδικασία. Ουδέποτε βγήκε επίσημη ανακοίνωση απ την ΕΡΤ που να έχει να κάνει με τριάδες, πεντάδες κλπ... Η ΕΡΤ “μίλησε” πρώτη φορά όταν προχώρησε στην ανάθεση της Γιάννας Τερζή ως εκπρόσωπο για την φετινή Eurovision, εφόσον έκρινε πως αυτό είναι το καταλληλότερο τραγούδι και πληρούσε όλες τις προϋποθέσεις.
Η Κυριακή με τον Λεωνίδα Τζίτζο και το Μίλτο Καρατζά της Final Touch
Κυκλοφόρησε πριν λίγες ημέρες στο επίσημο κανάλι της δισκογραφικής σου Final Touch το τραγούδι σου “Ποια Προσευχή” (συμμετοχή Ελλάδας Eurovision 1995). Τι σε έκανε να το επιλέξεις;
Το βαθύ του νόημα.


Συνεργάσθηκες πρόσφατα με το Στέφανο Κορκολή για το τραγούδι σου “Κάιρο”. Πως πρόεκυψε;
Ήταν μια επιλογή - έκπληξη της δισκογραφικής μου εταιρίας. Ήταν κάτι που έγινε από κοινού, μεταξύ του κυρίου Καρατζά και του κυρίου Κορκολή.


Ποιον καλλιτέχνη από τις συνεργασίες σου ξεχωρίζεις και γιατί;
Ξεχωρίζω την συνεργασία μου με τον Γρηγόρη Βαλτινό. Συναντηθήκαμε στην μουσική παράσταση “Το Ταξίδι” που δόθηκε στο Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού “Ελληνικός Κόσμος” με σπουδαίες συμμετοχές ανάμεσά τους και η Γλυκερία . Με καθοδήγησε καθώς εγώ ήμουν άπειρη στην σκηνή και βγάλαμε με λίγες ώρες προβών ένα άψογο αποτέλεσμα με την σκηνοθετική του τοποθέτηση.

 Έχεις χαρακτηρισθεί ως η “νεότερη φωνή της παράδοσης”. Αποτελεί ένα τίτλο ευθύνης;
Σε καμία περίπτωση δεν θεωρώ τον εαυτό μου ως την νεότερη φωνή της παράδοσης. Αυτό πηγάζει ίσως από την αγάπη του κόσμου και τους ευχαριστώ για αυτό αλλά θέλω να πω ότι τα Μουσικά σχολεία έχουν γεννήσει πολλά ταλέντα που ασχολούνται αποκλειστικά με την παραδοσιακή μουσική και είναι οι νέες φωνές της παράδοσης.

Ποντιακή η καταγωγή σου. Υπάρχει κάποια ιδιαίτερη βαρύτητα για σένα;
Εννοείται ότι για μένα έχει ιδιαίτερη βαρύτητα η καταγωγή μου την οποία Τιμώ. Γνωρίζω την ιστορία των προ-παππούδων μου και αυτό με κάνει να έχω ιδιαίτερη ευθύνη όσον αφορά την διάδοση της ιστορίας της προσφυγιάς μέσα από το έργο μου το καλλιτεχνικό.

Αληθεύει ότι ο παππούς σου έπαιξε σημαντικό ρόλο στο να ασχοληθείς τη μουσική;
Ήταν σταθμός στην πορεία μου. Η αλήθεια είναι αυτή. Ήταν καθηγητής βυζαντινής μουσικής και ιεροψάλτης και από τον παππού μου αναδείχτηκαν πολλοί ιεροψάλτες και μουσικοί που ασχολήθηκαν με την βυζαντινή μουσική που σήμερα είναι διάσημοι.

Λατρεύεις τη Βυζαντινή μουσική όπως έχεις αναφέρει και είναι για σένα ένα τρόπος επικοινωνίας με το Θεό. Πες μας λίγα λόγια.
Η ενασχόλησή μου με την εκκλησιαστική βυζαντινή μουσική ξεκίνησε από τα γεννοφάσκια μου όπως προανέφερα. Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου από μικρό κοριτσάκι… θυμάμαι τον παππού μου να θέλει να με μυήσει στους βυζαντινούς δρόμους. Επειδή ηχογραφούσε πάντα κάποια λεπτά από την Θεία Λειτουργία μου άρεσε να κάθομαι με τις ώρες να ακούω τις κασέτες του.

Τραγούδησες με τον δεξιοτέχνη του μπουζουκιού Orhan Osman στα 13α σου. Θυμάσαι πως είχες νιώσει;
Ο Ορχάν Οσμάν αποτελεί μεγάλο σταθμό για την εξέλιξή μου διότι με παρότρυνε να κάνω μαθήματα φωνητικής αφού μέχρι τότε έκανα μόνο μαθήματα μουσικών οργάνων. Για μένα ήταν μεγάλη τιμή να με καλέσει στο πλευρό του. Ήταν η πρώτη φορά που βρέθηκα μπροστά σε κοινό , σε μεγάλη συναυλία και μάλιστα σε ένα τραγούδι δίγλωσσο που ενώνει τους δυο λαούς.

Το 2016 είχες προκαλέσει αίσθηση όταν τραγούδησες το “Feeling Good” του Michael Buble. Να περιμένουμε τραγούδια σου με αγγλικό στίχο;
Μου αρέσει να πειραματίζομαι με διάφορα είδη μουσικής και σε ξένες γλώσσες. Έχω ηχογραφήσει τραγούδια και σε άλλες γλώσσες όπως π.χ. Πορτογαλικά, Ιταλικά, Τουρκικά, Αραβικά αλλά δεν τόλμησα ακόμη να τα δημοσιοποιήσω. Γράφω από την Ηλικία των 14 ετών μέχρι σήμερα. Πιστεύω κάποια στιγμή θα το δημοσιοποιήσω...

Ποια η γνώμη σου για την ομοιότητα σου με την πρωταγωνιστική φιγούρα της Daenerys (Emilia Clarke) στην επιτυχημένη σειρά Game of Thrones;
Κάθε άνθρωπος έχει τον όμοιό του ...

Μεγάλη η αγάπη σου για το τραγούδι. Υπάρχει και ο “μεγάλος έρωτας” στη ζωή σου;
Δεν ερωτεύτηκα ακόμα. Όταν έρθει η ώρα θα το καταλάβετε.

Έχει και η ποίηση μερίδιο αγάπης, σωστά;
Η αλήθεια είναι πως με συναρπάζει η συγγραφή. Είναι μια εκτόνωση για εμένα. Αυτή μου η αγάπη έχει φανερωθεί σε εμένα από πολύ μικρή ηλικία... Έχει κυκλοφορήσει ήδη μια ποιητική μου συλλογή με τίτλο "με τα Μάτια της Καρδιάς, από τα Βάθη της Ψυχής". Σε λίγο διάστημα θα κυκλοφορήσει και η δεύτερη.

Τι είναι αυτό που σε ξεκουράζει ψυχή σώματι;
Η αγκαλιά της μαμάς μου.
Ποιο το βαθύτερο όνειρο της Κυριακής;
Να δημιουργήσω μια σωστή οικογένεια.

Ποια “λιχουδιά” σε τρελαίνει;
Παγωτό με γεύση καραμέλα.

Μιας και είμαστε στις “ΛΕΞΕΙΣ”, πες μου ποια Λέξη σε χαρακτηρίζει σαν άνθρωπο;
ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΑ σε βαθμό τόσο μεγάλο που το χρεώνομαι.
(Φωτογραφικό υλικό: Αρχείο Κυριακής Δερέμπεη, Κώστας Αμοιρίδης)

Λίγα λόγια για την καλλιτέχνιδα

Μόλις δεκαεννιά χρονών και η Κυριακή Δερέμπεη κατακτά το χώρο της μουσικής με το ταλέντο της στο τραγούδι. Μεγάλη η αγάπη της για τη παραδοσιακή και Βυζαντινή μουσική μιας και αποτελεί γόνο μουσικής οικογένειας. Έχει γαλουχηθεί μέσα σε εκκλησιαστικούς και παραδοσιακούς ήχους μυημένη από τον αγαπημένο της παππού. Ανήκει στην πέμπτη γενιά προσφύγων από Σμύρνη, Πόντο, Ανατολική Ρωμυλία και Κωνσταντινούπολη.
Η Κυριακή μαθαίνει σε ηλικία πέντε ετών να παίζει Περσικό σαντούρι. Αγαπά πολύ την Σεφαραδίτικη μουσική και τη Ινδική μουσική παράδοση. Γι’ αυτό και μαθαίνει Ινδικό σαντούρι ενώ ξέρει και Ελληνικό.

Ήδη ξεχωρίζει από την ηλικία των δώδεκα ετών κάνοντας την πρώτη της εμφάνιση με μπουζούκι και σαντούρι. Από πολύ νωρίς πειραματίζεται ερμηνεύοντας τραγούδια στα ρώσικα, σερβικά, τουρκικά, ισπανικά και τη γλώσσα των Ρομά. Η μέχρι σήμερα πορεία της περιλαμβάνει πληθώρα συνεργασιών και καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων με συναυλίες και μουσικές παραστάσεις. Έχει συνυπάρξει με ονόματα όπως Ελένη Βιτάλη, Γλυκερία, Μανώλης Μητσιάς, Πασχάλης Αρβανιτίδης, Γρηγόρης Βαλτινός, Βασίλης Λέκκας, Πέτρος Γαϊτάνος κ.α.

Πρόσφατα ξεκίνησε τη συνεργασία της με την Final Touch παρουσιάζοντας το τραγούδι “Κάιρο” σε μουσική Στέφανου Κορκολή, στίχους Άντας Δούκα και ενορχήστρωση Λεωνίδα Τζίτζου. Μια ξεχωριστή σύνθεση που παντρεύει τον ανατολίτικο ήχο με μια πολύ μοντέρνα αισθητική, εντάσσοντας τον Περσικό ήχο του σαντουριού στην κλασική μουσική σε ένα ατμοσφαιρικό  video clip με την υπογραφή του Βασίλη Κατερινόπουλου.

Μόλις κυκλοφόρησε επίσης από τη Final Touch η επανεκτέλεση του τραγουδιού "Ποια Προσευχή" που είχε ερμηνέψει το 1995 η Ελίνα Κωνσταντοπούλου στη Eurovision, σε μουσική Νίκου Τερζή και στίχους Αντώνη Παππά. Όπως εξομολογείται η Κυριακή Δερέμπεη στον προσωπικό της λογαριασμό στο Facebook: “ Το τραγούδι "Ποια Προσευχή" αποτελεί  ύμνο για την Ελλάδα. Έτσι όπως το ακούω και το εισπράττω μέσα από τον στίχο αισθάνομαι την Ελλάδα να μιλάει για να διαμαρτύρεται για τα δεινά που έχουν προκαλέσει τα παιδιά της, προσπαθώντας να τους εμψυχώσει, να τους τονώσει το Ελληνικό φρόνιμα.”

Περισσότερες πληροφορίες για την Κυριακή Δερέμπεη

Σχόλια